Tuesday, March 11, 2014

Treeningutega alustamine

Üks hea asi ülekaalu juures on see, et ainult ülekaalulisena on võimalik alla võtta ja lihast kasvatada samal ajal korraga! Olen leidnud, et nüüd oma ideaalkaalus olles, on mul palju raskem lihast kasvatada, ilma oma toitumis- ja treeningkava muutmata. Aga sellest kõigest mõni teine kord :)

Alustame algusest.

Oma treeninguid Koduklubis alustades tegin ma tüüpilise algaja vea. Sisustasin 2 h erinevate masinatega, ehk rahmeldasin ennast tühjaks. Iseenesest ei ole ju hullu midagi, aga oleksin võinud seda aega sisustada konkreetsete harjutustega just nende lihaste jaoks, mida ma tegelikult soovisin kõige rohkem esile tuua.

Peale paari treeningukorda tundsin, et võiksin oma trenni teha palju efektiivsemalt. Õnneks on Koduklubis väga hea treener Sulev Lepik. Leppisin kokku temaga personaalse treeningutunni ja ütlen ausalt, et sellest sai mu jõutreening tegelikult alguse. Sulev küsis minult kohe, et mida ma tahaksin oma keha juures muuta?

Minu vastus oli sarnane enamustele ülekaalulistele meestele: saada kaalu alla, arendada kõhu-, rinnalihaseid ja biitsepsit. Kui minu eesmärgid olid selged, sai Sulev näidata mulle nende täitmiseks parimad harjutused (mõned nendest on minu treeningkavas sees veel aasta hiljemgi).

Peale ühte tundi eratreeneriga, oli mul olemas täielik treeningkava, et liikuda edasi oma ideaalkeha poole.

Minu konkreetne treeningpäev nägi alguses (esimesed 3-4 kuud) välja selline:

15-20 min. ratast või cross-trainerit (tuntud ka elliptiline trainer). Pulss oli keskmiselt 120 peal.
1,5h jõusaali -  kokku u. 10 erinevat harjutust kõhule/rinnale/kätele.
25 min. ratast või cross trainerit. Pulss keskmiselt rasvapõletutsoonis (minu puhul u. 120-130)
venitused u. 10 min.

Miks ma ei ole sinna sisse pannud jooksmist, on see, et ise jooksin esimesed 1,5 kuud iga trenn ja tulemuseks oli ülekoormus põlvedele ja käigud füsioterapeudi juurde, millega kaasnesid erinevad liigeserohud. Sellele kogemusele tuginedes ja hiljem asja edasi uurides, ei soovita ma ülekaalulistel kohe alustada jooksmisega, sest see paneb põlvedele liiga suure koormuse. Oodake, kui kilod hakkavad kukkuma, siis võib mõelda juba metsajooksude peale ;)


Edaspidi hakkasin mängima raskustega harjutustel ja võtma uusi harjutusi oma treeningkavasse. Tunnistan, et "kirjutasin maha" teiste Koduklubi klientide treeningute pealt, sest nende poolt tehtud harjutused tundusid uued ja huvitavad. Mida rohkem huvi treeningute vastu tekkis, seda rohkem hakkasin lugema ka erialast kirjandust.

Kõige rohkem on mind harjutuste valimisel aidanud selline raamat, mida soovitan kõigile algajatele!

Kokkuvõteks soovitan kõigil algajatel võta kohe tund eratreeneriga, või küsida nõu targematelt. Niimoodi saate kiiremini alustada oma treeningutega ja koostöös cardio ning õige toitumisega, ei ole ideaalkaal ja imetlusväärne keha kellelegi saavutamatu!




No comments:

Post a Comment